PALAMÓS REIVENTA CASTELL I EL COHESIONARÀ AMB EL NUCLI
L’equip de govern de Palamós, d’ERC-CiU, està treballant en un ambiciós projecte que preveu la redefinició del paratge de Castell, amb la platja com a estendard. El projecte, però, vol fer un pas més enllà, amb l’objectiu, a molt curt termini, d’integrar-lo en una gran anella que l’enllaci amb les cales i platges, amb el nucli, i també amb la vall de Bell-lloc, per esprémer al màxim el potencial turístic i patrimonial, respectivament, de cada zona, amb exemples clars pel que fa al patrimoni com ara el poblat ibèric de Castell i els dos castells: Sant Esteve de la Fosca i Vila-romà. L’alcalde, Lluís Puig (ERC), remarca que ha arribat el moment de convertir Castell no només en un gran punt de destinació de Palamós, perquè aquest objectiu ja el compleix a bastament, sinó en “un espai des del qual es mostrin totes les possibilitats que té el municipi”. En aquest sentit, segons Puig, el projecte engloba la platja, la riera, el bosc de transició i la plana de Castell, incloent-hi el valor natural i patrimonial, així com tota la trama dels camins de ronda.“Per a molts estiuejants, Castell és una destinació clara i molt concreta. Amb aquest projecte de reordenació, es vol potenciar tot el sector Castell-Cap Roig i mirar de connectar millor la Fosca, que està a poc més d’un quilòmetre, i Palamós, que està a tres”, explica Puig. I hi afegeix que el que es vol és “crear una experiència lúdica, turística i cultural”. Més informació a diari El Punt Avui.
LA SANTA MARKET, GASTRONOMIA, ARTESANS I NITS MUSICALS
El nou recinte lúdic a l’aire lliure La Santa Market va obrir les portes amb un fort aiguat amb pedregada caigut poc abans de l’inici de la primera vetllada. Malgrat tot, els promotors de la iniciativa s’agafen les inclemències meteorològiques del bateig amb humor: amb la dita popular “santa mullada, santa afortunada”. Segons informa el diari El Punt Avui, continuaran endavant els caps de setmana de juliol –divendres, dissabte i diumenge– i, des de l’1 d’agost i fins al dia 27, de dimarts a diumenge. Segons informa el diari El Punt Avui, la Santa Market arrenca, explica un dels seus responsables, Julio Rico, “amb un centenar d’expositors, vint estands de restauració i begudes, activitats per a la mainada i la participació d’artesans reconeguts internacionalment” en els camps de la moda, el calçat, els complements i la decoració. Com a fet diferencial, aposten molt pels professionals de proximitat, com a “aparador de la Costa Brava i les comarques gironines”. Per atraure públic, Rico destaca que l’entrada serà gratuïta. Els ingressos per cobrir la inversió inicial, que volta el milió d’euros, sortiran dels 5 euros que costarà aparcar-hi en les 2.500 places del voltant. El recinte, a l’hípica Santa Cristina Horse Club, fa 10.000 metres quadrats i han encarregat el disseny a l’arquitecte i interiorista Jaume Serra, referent en disseny d’espais lúdics i responsable de diversos establiments a Eivissa vinculats a la franquícia Pacha. És l’atmosfera mediterrània que cerquen, per bé que Rico no descarta que, si la demanda respon, organitzin altres markets menors per Nadal o primavera. Més informació a diari El Punt Avui.