I després

PRESENTEN EL PLA DE DINAMITZACIÓ COMERCIAL

Compartiu aquesta història

Aquest dimarts s’ha presentat a l’Ajuntament el nou Pla de dinamització comercial de Sant Feliu de Guíxols. L’acte, que ha anat a càrrec del consultor i autor de l’estudi, Oriol Cesena, de l’empresa Focalizza, i la regidora d’Activitat Econòmica i projectes estratègics, Sílvia Romero, ha comptat amb representants del comerç local de la ciutat.

Després de mesos de treball per a fer una diagnosi tant de la zona comercial del centre com de la zona nord del nucli de Vilartagues, l’estudi dibuixa tres grans blocs estratègics per a Sant Feliu de Guíxols. El primer fa referència al paisatge urbà de la ciutat i implica tot allò que té a veure amb l’experiència de compra i en fer més agradable, atractiu i embellit l’espai comercial i la via pública.

El segon pal de paller és l’associacionisme i la cooperació entre comerciants i administració. La regidora Sílvia Romero va voler incidir en la importància d’enfortir el teixit associatiu de comerciats i va anunciar el compromís municipal a fomentar la cohesió i el treball conjunt entre l’Ajuntament i tots els agents implicats en l’activitat econòmica. Amb aquest objectiu Romero va anunciar la voluntat de construir un consell econòmic com a òrgan de debat i participació impulsat de forma col·lectiva.

La tercera gran pota del projecte és la competitivitat, que passa per la presència digital i la formació de l’empresariat de cara a adaptar l’oferta comercial als nous hàbits dels consumidors i a les noves tendències electròniques.

Aquest pla d’acció a mig/llarg termini (tres anys) compta amb tota una sèrie de propostes de millora que s’han traduït en accions estratègiques a desenvolupar als propers mesos. “Ara des de regidoria posem les accions al calendari i treballem en la seva priorització perquè en el pressupost municipal del 2018 hi haurà un seguit d’accions que ja es duran a terme”, va remarcar Romero.

Algunes d’aquestes actuacions tenen a veure amb l’urbanisme comercial: l’illa de vianants, la senyalització, l’embelliment urbà, el mobiliari urbà… D’altres s’han de dur a terme conjuntament amb l’Associació de comerciants. “El que hem identificat i hem mirat de posar-hi l’accent és el mercat municipal: el 2018 hi haurà una sèrie d’actuacions que es faran a l’entorn del mercat cobert perquè és un dels espais que necessiten una millor gestió i actuacions importants que també tenen molt a veure amb l’administració pública, amb el que hem de fer nosaltres des de l’Ajuntament”, ha detallat Romero.

ARTICLE DEL PRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ GUÍXOLS COMERÇ I TRURISME, DAVID NOVI

Avui hem assistit a la presentació del pla de dinamització comercial de Sant Feliu de Guíxols. Al nostre entendre un estri molt necessari que ja hauria d’haver-se redactat i començat a aplicar fa uns anys, però que considerem que arriba encara en bon moment i tenim marge de corregir i millorar.

En l’acte d’avui se’ns ha explicat els punts clau del pla de dinamització que ha d’involucrar a l’Ajuntament de la ciutat, les seves àrees, però per sobre de tot, a tots els comerciants i empresaris de la ciutat. Hem de creure i sumar.

Permeteu-me que expressi la meva decepció, en part, en veure que només una vintena de comerciants han respost a la crida d’assistir a l’acte. A ells m’agradaria donar-los les gràcies per almenys escoltar, a la resta els convido a sumar i participar de les decisions que haurem de prendre d’ara endavant. Potser algunes decisions semblen a priori que no suposen un benefici pel nostre negoci, però l’afectació en el conjunt farà que indirectament en sortim beneficiats.

Vivim uns temps difícils pel comerç, no només a Sant Feliu, sinó arreu, cal que hi hagi un consens, comunicació constant i potser algun sacrifici entre tots els agents implicats, però hem de creure-hi per un Sant Feliu més “Tot l’any”.

Per l’associació Guíxols Comerç i Turisme ens suposa un repte que un dels tres eixos d’aquest pla de dinamització comercial tingui a veure amb l’associacionisme, portem gairebé tres anys treballant per recuperar el consens col·lectiu i professionalitzar i posar al dia l’entitat, per bé que costa, ho estem aconseguint i per aquest 2018 volem ser ambiciosos amb la ciutat.

Agraïm les intencions de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols de fer una aposta clara pel comerç i el potencial gastronòmic de la ciutat, des del mercat municipal a la restauració, passant per la promoció cultural.

El pla que presentàvem avui és un document més, potser si, amb valoracions concretes i propostes que ja havíem constatat en un estudi previ que vam realitzar des de l’associació al 2016, també amb coses molt de sentit comú, però ara amb aquesta eina compartida amb l’Ajuntament i els seus tècnics cal que ens posem a treballar junts per aplicar-lo i que tothom en sigui partícip. Tenim una ruta a seguir.

Farem tot el possible per fer una associació amb més representació i exigent amb el govern de la ciutat i els seus tècnics estant al costat dels comerciants per trobar solucions a aquelles problemàtiques que sovint no ens deixen veure més enllà.

Aprofito per desitjar-vos unes Bones Festes i un 2018 millor!

 

El més llegit

I després