En El passat Ple Municipal Ordinari del 30 de desembre va prosperar una modificació del Pla d’Urbanisme que reordena “algun dels elements desendreçats en matèria d’aparcaments a la zona de vianants”, segons declarava a la nostra emissora el regidor Joan Vicente.
Explica que, per exemple, “el Pla d’Urbanisme no contemplava edificis per a ús d’aparcaments i el que fem són canvis per facilitar que sorgeixin nous aparcaments i que els que hi ha siguin més ben utilitzats”.
Segons comentava el regidor, referint-se als canvis, és que “tot habitatge nou ha de portar places d’aparcament associades. Aquestes places no només pot ser en propietat, que és com era fins ara, sinó que, a més, si és amb un aparcament en concessió, cada nou habitatge pot cobrir aquesta norma també amb un aparcament a la zona, en concessió, però amb un mínim de 25 anys.
Una altra de les modificacions que destacava és que “a Sant Feliu tenim unes zones per les quals s’ha apostat que siguin zones comercials i de vianants. Ens trobem que la normativa urbanística permetia fer aparcaments en planta baixa. Per exemple, en el carrer Major, que actualment és un dels eixos comercials més evidents de la ciutat , en els darrers mesos hi ha hagut algunes consultes per si es podien fer aparcaments en planta baixa. De fet la normativa ho permetia i si dèiem que sí ens trobàvem que desmantellàvem aquell carrer de vianants amb terrasses en tota la seva extensió i el que fem és que en determinats carrers de vianants, es prohibeix l’ús d’aparcaments en planta baixa.”
Així, assegurava, es reforça una estratègia que té la ciutat de generar uns eixos comercials i es dóna la seguretat de que aquesta opció no té marxa enrere. S’està parlant d’espais com el carrer Major, Rambla Vidal, Rutlla i altres d’aquest àmbit. Els que ja hi són quedaran en una situació urbanística transitòria.