I després

MÉS INNOVACIONS D’ESTALPACKAGING

Compartiu aquesta història

Estal Packaging, especialitzada en el disseny i producció d’envasos de vidre de qualitat, continua la seva expansió internacional entrant en el mercat sud-americà, on comercialitzarà envasos de rom a Guatemala, Nicaragua, República Dominicana, Cuba i Puerto Rico, informava fa uns dies el diari El Punt Avui. L’objectiu de la companyia guixolenca és exportar tots els productes d’alta gamma del sector, destacant i cuidant amb detall la personalització de cada un dels envasos amb models de col·lecció premium. A més, Estal Packaging també preveu expandir-se a Colòmbia i Brasil amb solucions de packaging per a destil·lats com la cachaça produïda a la zona, producte per al qual va començar a comercialitzar fa un any i mig l’envàs de Capucana de l’espanyola Global Premium Brands.
L’expansió es farà des de l’oficina de Miami, des d’on se serveix el mercat dels destil·lats de la costa est dels Estats Units, on en té una altra a Napa per als productors de vi californians. Estal també té delegacions a França, Portugal, i la Xina. Gerard Albertí, el seu gerent, explica que a Sud-amèrica està sent molt ben rebuda perquè hi ha grans marques amb grans produccions, com Brugal, “amb moltes ganes de vendre a Europa, que necessiten envasos de qualitat i estaven una mica abandonats per part dels grans envasadors”.
Estal no fabrica els envasos, sinó que encarrega a una vintena de proveïdors la producció dels més de 2.000 models que té dissenyats en vins, escumosos, destil·leria, olis, vinagres, conserves, cosmètica i perfumeria. En el seu origen, Estal era una comercialitzadora d’envasos italians de vidre especial, però això limitava el seu mercat pràcticament a l’Estat espanyol i l’any 2000 va fer el pas cap al disseny de col·leccions pròpies per poder exportar més.
Gerard Albertí explica que el fet de no ser fabricants és un dels trets diferencials de l’empresa, que li aporta una flexibilitat molt necessària en sectors com l’oli i els destil·lats, on els canvis són constants per la necessitat de diferenciar-se que tenen els productors. Té al voltant de 800 clients a 15 països, als quals proveeix envasos de vidre especial de totes les capacitats, des de miniatures de 4 centilitres a garrafes de 30 litres, amb tots els tipus de tancaments i possibilitat de personalització des de les 5.000 unitats. La companyia té un equip de disseny propi, però es basa molt en dissenyadors externs “per tocar totes les vessant” i fins i tot ara està projectant una ampolla en col·laboració amb un arquitecte.
L’empresa va facturar l’any passat 20 milions d’euros i aquest any preveu augmentar les vendes un 12% gràcies, en gran part, a l’exportació. El 50% de la facturació prové de mercats exteriors. Entre els principals països on ven Estal Packaging hi ha Itàlia, Alemanya, Portugal, Turquia, Tunísia, Grècia, el Marroc, Uganda, Benelux i els Estats Units. Ara treballa també per entrar als països de l’est d’Europa, “un mercat on fa temps que estem fent gestions i on esperem vendre en els propers mesos”, explica Alberti, L’expansió a Sud-amèrica i l’est europeu s’engega després que a final de l’any passat es va firmar un acord de distribució en exclusiva per exportar al Regne Unit i a Irlanda, a través del seu soci Rankin Brothers & Sons, el proveïdor britànic líder en aquest mercat de solucions per a tapament de begudes.
En l’aposta per la innovació Estal Packaging no es limita a oferir als clients envasos que els ajudin a diferenciar-se, sinó que col·labora amb ells en investigació de nous productes, i per exemple ara estan provant de fer un rom blau.
Surers “de tota la vida” -amb fàbriques des del segle XIX-, els Albertí van compaginar la producció de taps a dues fàbriques catalanes i una de francesa i la d’envasos fins a l’any 2008, quan van vendre Subertap al grup Corcho del País per passar a dedicar-se exclusivament al packaging per al sector alimentari. Ara venen anualment uns 50 milions d’ampolles per a productes de gamma alta.
Estal ha patentat el GPI, el primer tap antireompliment per a boca amb sistema de doble obturació, adaptat a tots els models d’ampolles i totalment personalitzable. Adreçat bàsicament al món de la destil·leria i l’oli, aquest tap ha permès a l’empresa tenir entrada a alguns grans clients, com la ginebra Martin Miller’s, amb la col·lecció Closures by Estal, una solució davant el perill que les ampolles siguin omplertes amb begudes d’inferior qualitat.
Una altra innovació de l’empresa són els envasos de la col·lecció DobleAlto, ampolles d’alta gamma amb el tret diferencial de tenir una doble altura a la base, “cosa que aconsegueix realçar la imatge de l’ampolla i aportar exclusivitat al contingut”.
Per a Capucana es va dissenyar una ampolla “amb formes sinuoses que recorden les de la canya de sucre”, d’on procedeix el seu contingut. El tap és de fusta intencionadament sobredimensionat, que “evoca l’origen natural de la ‘cachaça’ i aporta calidesa al ‘pack’. La mida excepcional del tap perllonga la continuïtat de la forma i corona el conjunt fent que l’ampolla destaqui enfront d’altres begudes de la seva classe”.

El més llegit

I després