L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i l’empresa d’aparcaments Pàrking Marquina van arribar dijous a un acord per tal de liquidar el deute pendent del consistori amb l’empresa, en el rescat anticipat de la planta “-1” de l’aparcament de la plaça del Mercat, situat davant l’Ajuntament.
L’import pendent de pagament pel rescat anticipat que tenia l’Ajuntament era de 1.051.235,32 euros, i s’havia de fer efectiu aquest 2016.
Això suposava, en paraules de l’alcalde, Carles Motas, “un veritable problema”, ja que “destinar poc més d’un milió d’euros del pressupost municipal a aquest efecte ens hipotecava el marge de maniobra a l’hora de fer inversions, i entre altres opcions, ens obligava gairebé a anar a crèdit per poder fer obres públiques a Sant Feliu de Guíxols al 2016”.
Amb l’acord, signat dijous d’aquesta setmana amb els responsables de l’empresa Pàrking Marquina, les condicions varien de forma substancial, ja que l’empresa ha proposat una ‘quita’ de 424.731,32 euros del milió d’euros inicial, i resta per abonar (per part de l’Ajuntament) un import de 626.504,00. L’acord preveu també que aquests diners s’aniran abonant en tres anys, amb imports variables fins arribar al total: 300.000 el primer any (2016); 175.000 el segon any (2017), i 151.504 el tercer any (2108). L’acord preveu la renúncia de les dues parts a reclamar-se qualsevol despesa i indemnització derivada de la concessió.
L’acord preveu també que la titularitat de la concessió de la planta “-2″ es transmetrà a una entitat jurídica que s’ha de crear, que tingui per objecte la gestió de la planta -2 de l’aparcament. Carles Motas expressa la satisfacció per l’acord aconseguit, i agraeix la voluntat d’entesa entre les parts”.
L’aparcament de la plaça del Mercat es va plantejar el gener de 1999. Consta de dues plantes soterrades (89 places a la planta “-1”; 93 places a la planta “-2”) i durant la construcció també s’havia de preveure la connexió amb la planta soterrani del Mercat Cobert, a tocar de la instal.lació.
L’empresa Pàrking Marquina va esdevenir l’adjudicatària en la construcció i explotació per un termini màxim de 49 anys de tota la infraestructura, per bé que sis mesos més tard d’haver-se adjudicat, al setembre del 1999, es va signar un conveni de rescat de la planta “-1” en favor de l’Ajuntament. El consistori, en proposar-se aquest rescat anticipat, va assumir la gestió directa d’aquesta planta.