L’Ajuntament de Figueres i els consells comarcals de l’Alt Empordà i el Baix Empordà compartiran una marca única, Empordà, per a la promoció econòmica, turística, gastronòmica i cultural del conjunt d’aquest territori, segons informa el diari El Punt Avui. La Universitat de Vic (UVic), com a centre expert en el camp de la comunicació i més concretament en marques de territori, elaborarà l’estudi per definir i desenvolupar el concepte de la nova marca.
Marta Felip, alcaldessa de Figueres; Xavi Sanllehí, president del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, i Joan Català, president del Consell Comarcal del Baix Empordà, juntament amb el rector de la UVic, Jordi Montaña, van firmar ahir a Figueres –en un espai que no podia ser més adient, Casa Empordà–, i en presència d’una important representació econòmica i política de les dues comarques, el conveni d’aquesta col·laboració.
Els tres responsables polítics van fer abundants referències a figures del territori (Agulló, Pla, Maragall i Llach) per recalcar “el caràcter empordanès” i la necessitat de sumar esforços i recursos per compartir valors. “Som dues administracions, però de cara enfora som un sol territori”, va dir Sanllehí, mentre Català ressaltava que “aquest és un projecte de tots, impulsat per Figueres i que significarà un plus de qualitat”. Per la seva banda, Felip va afirmar que l’Empordà –com a suma de les dues comarques– representa 1.800 km² i uns 300.000 habitants, nombre que es pot arribar a duplicar o triplicar a l’estiu. “Som un espai turístic amb unes potencialitats notòries; imaginem què pot passar a partir d’ara si l’Alt i el Baix Empordà s’uneixen i sumen”, va dir l’alcaldessa.
Foto: El Punt Avui