La setmana passada es va presentar al sector turístic local la posada en marxa del projecte de certificació de Sant Feliu de Guíxols com a destinació de Turisme Familiar que impulsa l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat “per promocionar la costa catalana com una destinació molt adient per al públic familiar que és un dels grans mercats que sempre ens ha visitat i que esperem que ho continuïn fent, comentaven a la nostra emissora l’alcalde, Joan Alfons Albó i el Cap de Màrqueting de Turisme de Catalunya, Jordi Secall.
El projecte es basa en uns manuals tècnics que estableixen tota una sèrie de requisits que han de complir tant l’empresariat (allotjament, hostaleria i oferta complementària) com els Ajuntaments (equipaments públics, platges informació, etc.) i s’han d’igualar les condicions de les destinacions, que actualment son 13 i amb la incorporació de Sant Feliu i Platja d’Aro s’arribarà a 15, per tal que totes estiguin en les mateixes condicions.
Segons Secall i Albó Sant Feliu té les característiques perfectes per la seva estructura de petita ciutat i, com a administració, les demandes seran molt puntuals. Per la seva banda, els establiments, hauran d’adaptar-se també amb petits canvis com disposar de trones o claus pels mini-bars que continguin alcohol, per posar dos exemples.
Per la seva banda, l’Agència Catalana de Turisme fa una promoció conjunta valorada en 1 milió d’euros i els establiments han de pagar unes quotes anuals que oscil·larien entre els 150 euros un restaurant i 400 euros un hotel.
El projecte va néixer fa 10 anys i les destinacions que ja disposen de la certificació, que avala que es compta amb les condicions òptimes per al turisme familiar són: Salou Cambrils, La Pineda i Calafell a l’àrea de la Costa Daurada. Al Maresme: Santa Susanna i Calella i a la Costa Brava la població de Roses a les quals s’hi incorporaran Platja d’Aro i Sant Feliu de Guíxols a curt termini.