El sindicat UGT ha criticat avui el dèficit de personal contractat durant aquesta temporada turística d’estiu a la demarcació de Girona en relació al nombre de pernoctacions que s’han registrat. A més, ha assenyalat que aquesta falta de contractació ha sobrecarregat als treballadors del sector.
En un comunicat, el sindicat ha manifestat que aquesta sobrecàrrega de treball suposa un perill perquè pot fer baixar la qualitat del servei, alhora que també perjudica la qualitat d’ocupació dels treballadors i les seves possibilitats de conciliar la vida personal i familiar amb la laboral.
Segons dades facilitades per UGT, el nombre de personal ocupat en la demarcació de Girona ha disminuït en unes 900 persones en els últims tres anys, de 2007 a 2010, mentre que el nombre d’establiments hotelers oberts ha augmentat, només en l’últim any, en disset.
El sindicat ha comparat aquestes dades amb les de la resta de Catalunya, on, tant a nivell de la província de Barcelona com a nivell autonòmic, els dos valors han augmentat de manera igualitària: a més establiments oberts, més personal contractat.
Tot això implica que cada treballador de les comarques gironines hagi d’atendre més persones. Així, de mitjana, a cada empleat li correspon atendre 188,2 persones, una dada significativament superior al de la resta de Catalunya i que encara s’exagera més en el cas de Lloret de Mar, on cada treballador ha de oferir els seus serveis a més de 270 visitants.
Aquesta última xifra contrasta amb la d’altres destinacions turístiques de l’estat, ja que per exemple suposa un 215% més que el que es fa a Tenerife, on per 1.707.486 pernoctacions hi ha contractades 14.070 persones, el que suposa que cada empleat s’ocupa de 121 persones. En canvi, a Lloret de Mar, per 857.323 pernoctacions el juliol de 2010 havia 3.154 empleats. (EPSS)