L’edifici del Tinglado, del port de Sant Feliu, continua la seva transformació després de molts anys en desús, des de la desaparició del port comercial , i de viure situacions com la caiguda d’una grua a la seva teulada o de salvar-se per la campana del seu enderroc, en la passada legislatura del Tripartit a la Generalitat en considerar-se com un destorb per a la Direcció General de Ports en el disseny d’aquest espai.
Per sort, amb la pressió del govern local d’aleshores, es va imposar la lògica i en poc temps es transformarà en un centre lúdic i cultural que desenvoluparà diverses funcions.
El projecte es concreta en la formació d’un nou equipament, on la prioritat serà la recuperació de la memòria històrica del tren i del port com a símbol de la modernització del municipi, en els Segles XIX i XX, així com dotacions per als usuaris de la via verda del que s’anomenarà Quilòmetre Zero del recorregut que va des dels Pirineus al mar.
Aquest centre d’interpretació està dirigit als usuaris de les vies verdes (ciclo_excursionistes), escoles (com a complement del seu programa educatiu), grups organitzats (com a reclam turístic), punt d’interès cultural (per l’autenticitat de les seves exposicions), punt d’interès cultural, turisme cultural i familiar, lloc de trobada per activitats amb la reserva marina, etc.
El programa funcional que es projecta contempla entre les principals dotacions: la formació d’un museu dedicat al ferrocarril, que arribava fins a aquesta nau, amb l’exposició permanent d’una màquina de tren i dos vagons (a punt per a la seva restauració)., un gran hall de recepció de visitants amb un mostrador d’informació i espai polivalent amb mostres de les exposicions, botiga de souvenirs, sala polivalent oberta a diversos usos, com tallers didàctics, un bar que farà la funció de punt de trobada amb la possibilitat d’ampliar a terrassa exterior, serveis per a ciclo-excursionistes amb taller de petites reparacions, lloguer de bicicletes, taquilles per als usuaris, dutxes, serveis i lavabos a més de magatzem de custòdia de bicicletes.
Per fer possible aquesta obra ha calgut la complicitat de diverses administracions. La principal aportació l’ha fet el Govern Central però altres com la Diputació de Girona o Vies Verdes hi participen per a complementar-la amb la subvenció d’un altell o l’adequació del carrer Gravina i el tram de les naus de Calasanç fins enllaçar amb l’edifici..
Les dues façanes laterals s’han buidat per tal de substituir les parets d’obra per grans finestrals i portes d’accés, transparència amb la qual es facilitarà la visió des de l’exterior al temps que facilitarà l’entrada de llum natural en el recinte. També es recupera el valor arquitectònic industrial de l’època de construcció i d’ús de l’edifici emfatitzant els seus valors singulars.
En la resolució i disposició del programa funcional s’han tingut en compte les recomanacions del Pla Museístic del municipi.