El Peix Blau Ganxó va tornar a anar més enllà de les nostres fronteres naturals per tal de promocionar Sant Feliu de Guíxols a través de la gastronomia i d’una de les seves grans marques de qualitat.
Diversos restaurants varen enviar representants dels establiments que varen oferir més de 500 racions de diferents presentacions de la cuina del peix blau que identifica la Ciutat des de ja fa 20 anys.
Els ciutadans francesos d’aquesta ciutat es varen interessar pel nostre destí turístic i gastronòmic en el sí d’una fira que tancava l’Any de Catalunya a França i al qual es va convidar a la delegació guixolenca per tal d’exposar el seu producte estrella amb les receptes que al llarg d’aquests vint anys han identificat la cuina de la temporada de primavera.
Com es pot comprovar, aquesta marca, que va néixer l’any 1999 impulsada pel regidor Joaquim Banñeras assolint un gran ressò en els circuits de la gastronomia catalana, espanyola i internacional, continua tenint prestigi tot i que ha quedat injustament en l’oblit, donant preferència a altres actes promocionals de la Ciutat que tenen costos molt més elevats, i no està gens clar si tanta efectivitat, a més de ser molt més costosos per al pressupost municipal.
Un altre del avantatges d’aquesta campanya és que es fa un esforç compartit entre els establiments i l’Ajuntament, anant tots a una i compartint criteris, la qual cosa genera una implicació de l’empresa privada i de l’administració.
A partir de la campanya del Peix Blau Ganxó han nascut infinitat de marques als pobles del voltant que s’han anat potenciant al temps que la guixolenca ha anat quedant com un complement residual que cal recuperar i posar-la al lloc que li correspon.