La universitat Ramon Llull, que imparteix anualment una sèrie de cursos dins del seu programa de la Universitat d’Estiu a Sant Feliu de Guíxols, no semblava massa disposada a mantenir-los si no rebien un impuls per part de l’Ajuntament, entenent que s’havien d’ampliar, farcir-los de continguts més atractius i promocionar-los per tal que adquireixin una dimensió proporcionada a la importància que la pròpia universitat considera adequada.
Així ho va exposar la rectora, Esther Gimenez – Salinas a una delegació municipal formada pel propi alcalde un al tècnic responsable de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament a l’hora de plantejar els cursos de l’estiu del 2012. .
El propi alcalde, Joan Alfons Albó, feia un avançament, a la nostra emissora, del més destacat dels 8 cursos, que al final s’ha acordat impartir, amb el compromís donar la màxima difusió i un interès preferent per part del consistori ganxó on, coneixement i lleure es complementin i, al temps, es projecti Sant Feliu a partir de la seva història i la seva singularitat..
Un d’aquests cursos se centrarà en l’ordre benedictina amb visita al convent i on es preveu que contingui un parell de receptaris dels monjos seguint els seus receptaris. Un altre sobre submarinisme que té una part teòrica sobre els biòtops marins de Sant Feliu i una altra on es faran immersions. Un tercer que tindrà a veure amb el Museu Thyssen que, en tractar sobre l’impressionisme, coincidirà amb un dia que en el Festival es programarà música d’aquesta època. També hi haurà una jornada tècnica sobre l’organització de festivals, coincidint amb la els 50 anys del de la Porta Ferrada. Hi haurà, a més, un curs de coaching, un altre sobre la interpretació de l’òpera, l’habitual d’egiptologia i un de vinculat a la filosofia a càrrec de Francesc Torralba, filòsof i teòleg, que es titularà: “De Sócrates a l’Ipod”.
L’alcalde s’ha imposat el repte personal d’utilitzar qualsevol plataforma de promoció per tal d’impulsar la imatge de Sant Feliu a l’exterior, conscient que davant la imminent implantació del Thyssen a Sant Feliu, ha d’aprofitar per vendre la imatge de la ciutat, no només a partir d’aquesta col·lecció d’art, sinó per tal de fer un paquet de tots els actius i atractius de la ciutat per tal d’impulsar-la com a destí turístic i cultural a més dels típics de sol i platja. I els cursos de la Universitat Ramon Llull són una eina més en la qual s’hi incorporen temàtiques que remarquen aquestes singularitats i de la qual encarregarà una promoció externa que abasti a tot el territori i desperti l’interès d’aquells que cerquen ofertes exclusives.