Tal i com havien anunciat, membres de l’Scooter Club s’han adreçat aquest dijous al migdia als jutjats de Manresa amb una pancarta on demanaven justícia envers el causant de l’accident que va acabar amb la vida del motorista ganxó Bruno Plana, ara fa dos anys, i que el jutge ha decidit arxivar per falta de proves. A més de la protesta els amics manresans d’en Bruno han entrat un recurs demanant que continuïn les investigacions.
Previ a la manifestació varem contactar amb un representant de l’Scooter Club, David Costa, que declarava a la nostra emissora que “ens oposem al tancament preliminar del cas. El motiu bàsic és que després de les proves que hem pogut aconseguir, que han estat mínimes d’una feina que haurien hagut de realitzar els Mossos d’Esquadra, hem hagut de buscar testimonis i farem el que calgui per tal que es faci justícia”.
Totes les circumstàncies de l’accident semblava que estaven clares i preguntàvem, què està fallant? Posava en primer lloc la negativa de sis dels set acompanyants de Sant Feliu a declarar davant del jutge quan afirmava que “estan fallant les persones en el moment de donar la cara amb l’excusa de no poder perdre un dia de feina, quan amb un justificant no es perd i en només una hora i quart pots fer el desplaçament. També estem descontents amb l’actuació dels Mossos d’Esquadra perquè no varen prendre mesures de cap tipus. El conductor va esquivar a un ciclista, que va ser el que va provocar l’avançament boig del responsable i el ciclista tampoc apareix per enlloc, el cotxe va marxar de l’escenari de l’accident sense cap mena de control ni de bloqueig per tal de recollir proves, en definitiva, tota una sèrie de negligències impressionants”.
Continua amb el relat apuntant que “sembla ser que en aquell moment el conductor anava drogat i ara el jutjat diu que no suficientment com per provocar l’accident. Testimonis calculaven que en l’avançament anava a una velocitat de 120 km/h i ara diu el jutjat que anava a 70 km/h, un noi que feia 13 dies que tenia el carnet, que no el tenia ni físicament, que conduïa un Golf Gti de 140 cavalls… tota una sèrie de circumstàncies que varen acabar amb la vida d’en Bruno que anava tranquil·lament amb la seva moto”.
Notàvem molta estima per en Bruno per part dels integrants de l’Scooter Club de Manresa i ens interessàvem pels motius. David Costa afirmava: “era un dels nostres bons amics de Sant Feliu. Precisadament en aquella època (de l’accident) en Bruno vivia a Londres i es va agafar unes vacances per venir expressament a participar en la trobada i per fer de disc-jockey en el final d’una festa que fa una vintena d’anys que celebrem”
Els responsables de l’Scooter Club celebraran la seva festa (des de fa dos anys també “Memorial Bruno Plana”), i conviden a tothom que s’hi vulgui acostar l’11 de juny.
Asseguren que intentaran que es faci justícia tot i que sigui quin sigui el desenllaça, en Bruno sempre serà un dels seus.