Després de detectar les prospeccions geològiques a l’aparcament dels Jardins juli Garreta, ja varem fer un avançament, en genèric,de la intenció de l’equip de govern sobre l’aparcament soterrat que té la intenció de deixar encarrilat abans d’acabar aquest darrer tram de legislatura.
Demanant més informació, el propi alcalde, Joan Alfons Albó, declarava a la nostra emissora que si és possible ho deixaran enllestit “amb el concurs fet i amb la condició que l’empresa adjudicatària també s’haurà de fer càrrec de la gestió de la zona blava”, que a hores d’ara gaudeix d’una pròrroga a Dornier a l’espera de fer el canvi de titular.
Albó afegia que ja s’han presentat a l’Ajuntament diverses empreses que s’hi ha interessat, la qual cosa considera important per assegurar-se que no quedi desert.
La pretensió és que l’Ajuntament marqui l’emplaçament i que el projecte estigui inclòs dins de l’encàrrec. Per tant, l’empresa guanyadora ha de presentar l’obra, el projecte i executar-lo.
La justificació, segons Joan Alfons Albó, és que els ajuntaments no són especialistes en fer aparcaments precisament però que si que tenen clara la ubicació.
Quant a la zona blava considera que donarà més marge, atès que actualment el benefici que reporta a la ciutat és d’uns 100.000 euros anuals. Albó deia que quan es passen comptes l’Ajuntament ha de fer un dogma de fe perquè és difícil comprovar si aquesta és la quantitat que realment es correspon amb el percentatge de beneficis acordat , assegura que aquestes situacions venen donades per aquests tipus de pròrrogues que hi ha vigents i que ja no es tornarà a prorrogar atès que només demostren la ineficàcia del propi Ajuntament.
Pensa que pot ser no cal que l’Ajuntament obtingui aquest benefici directament però que es pot donar la possibilitat de disposar d’aparcament gratuït durant uns minuts en superfície (en la línia del soterrat de la plaça del Mercat). Insistia que “aquests 100.000 euros pot ser estan molt més ben gastats si la gent que va als establiments de Sant Feliu poden disposar d’aparcament gratuït”.
Una altra de les aspiracions (contemplant polítiques com les de l’ajuntament de Palamós), és que els conductors que paguin l’impost de circulació a Sant Feliu també disposin d’uns minuts gratuïts en superfície a canvi de part dels beneficis apuntats.
El que sí que assegura que no es permetrà, és que hi hagi zones de pupil·latge en horaris de rotació atès que, a hores d’ara, a l’aparcament de la plaça del Mercat, hi ha més de vint places ocupades perquè l’actual contracte ho permet.
En els propers dies oferirem un altre reportatge sobre els canvis de normativa sobre l’aparcament privat a la zona de vianants aprovat en el darrer Ple.