Un equip de grues i vehicles de gran tonatge han procedit, aquest dilluns al matí, al trasllat de la màquina de tren dels Jardins Juli Garreta fins el Tinglado del port de Sant Feliu.
Simultàniament, un dels antics vagons que s’han estat restaurant en els darrers dos mesos, sortia del magatzem situat a la zona de les naus de caolí de Calasanç que, a través del carrer Comerç, era transportat fins al mateix lloc.
En el Tinglado, expectació i molt moviment per tal d’unir aquests dos elements històrics i posar-los damunt de la via que travessa la nau fent una interpretació de l’època en qual el Carrilet era un mitjà fonamental per transportar la carrega que els vaixells dipositaven en el port comercial per fer-ne la distribució, des de l’estació del tren, fins el seu destí definitiu.
Aquesta i altres finalitats ha de tenir aquest centre d’interpretació que aquest estiu es podrà visitar i que té la doble funció de mostrar importants trams històrics del transport i activitat d’un sant Feliu anterior, així com el fet de convertir-se, amb el nom de Via Mar en el quilòmetre zero, de la banda de mar, per als cicloturistes que surtin o arribin a través d’un interessant itinerari que transcorre per la Via Verda (antiga via del tren) fins els Pirineus.
És possible que la seva inauguració oficial es porti a terme per la Festa Major de Sant Feliu, a principis d’agost, la qual cosa pot donar molta rellevància tant a la celebració com a la visita que tant els guixolencs com els turistes podran fer a aquest nou espai que es va salvar per la campana gràcies a l’interès i a les negociacions dels polítics locals interessats a mantenir-lo dempeus, rehabilitar-lo i donar-li diversos usos.
Farem, en els propers dies, un seguiment de les memòries i fons fotogràfics de com han anat les restauracions de les dues peces que s’hi han traslladat això com dels usos definitius de les dependències que s’enquibiran en l’edifici i així com quin és el recanvi definitiu que es posarà en els Jardins Juli Garreta en el lloc de la màquina del tren.