La legislatura va consumint etapes i per a aquest període l’equip de govern es va proposar fer realitat cinc grans projectes: Guíxols Arena, Parc Central, Rius i Calvet, Museu Thyssen i l’aparcament de La Corxera.
Aquest dimecres 17 de gener a les 10 del matí es va fer la roda de premsa de presentació de l’avantprojecte del aparcament i en el butlletí d’informació municipal Guíxols, es va publicar un reportatge amb imatges simulades que dóna a entendre que es va avançant en aquest projecte, que es preveu a l’espai de l’actual aparcament de La Corxera, una publicació que ens va donar l’oportunitat de preguntar a l’alcalde, Carles Motas, si es pot dir que, virtualment, s’està posant la primera pedra.
Motas responia que “la primera pedra fa dies que està posada i estem veient els fruits de la feina que s’ha fet en els darrers dos anys amb la presentació del primet avantprojecte, que és la idea publicada en el butlletí. Estem molt contents del camí fet, aquesta és la feina tècnica i fa poques setmanes també varem adjudicar la part jurídica que és la que ha de redactar el plec de clàusules que ens han de portar a fer el concurs que esperem que es porti a terme abans de l’estiu”.
L’alcalde comentava que a ell li agrada posar dates pels projectes per posar pressió, no només a la resta, sinó també a ell mateix i així poder disposar després de l’estiu d’un marge de temps per donar un pas més per trobar una empresa que vegi que el projecte és rendible i que estigui disposada de fer una inversió a la ciutat que rondarà els 10 milions d’euros.
L’alcalde remarcava que implica “la construcció i la seva explotació, a més de la zona blava, amb l’afegit i la dificultat que s’ha de preveure que amb una explotació de 40 anys s’han d’intuir els canvis que experimentarà la ciutat en aquest període de temps. El concessionari ha de saber quines zones podrà explotar, quins canvis hi pot haver a la zona blava i això ha de constar en el plec de clàusules i és per això que hem contractat a un equip jurídic extern perquè les redacti i que es posin a licitació abans de l’estiu”.
L’aparcament tindrà una capacitat d’aproximadament 600 places, en dues plantes soterrani, una planta baixa i terrat, amb la previsió de l’estructura necessària per aixecar, si cal, fins a una planta pis més.
A finals de febrer o principis de març s’obrirà un període d’informació ciutadana que serà sectorial amb diferents àmbits d’interès en la influència del aparcament com poden ser veïnals, comerciants i polític, en total es faran 4 jornades d’informació que servirà també per recollir idees i informació externa per poder afegir al projecte. Amb aquestes imatges presentades en la roda de premsa ja s’ha pogut aportar alguna solució com el problema d’inundabilitat del pavelló o la continuïtat de la vorera de la carretera de Tossa que actualment acaba al Teatre Municipal i que donarà accés al futur museu Thyssen.