I després

El problema de falta d’aparcament a Sant Feliu

Compartiu aquesta història

Sant Feliu de Guíxols és una de les poblacions que arrosseguen el problema de falta d’aparcament des de fa més temps. Després de diversos intents de diferents consistoris, que projectaven un pàrquing al passeig i fins i tot a la rambla, s’ha anat allargant el procés. Sembla que l’opció preferent –almenys ara– és fer-lo al passeig, però falta enllestir-ne els detalls. I és que el desguàs d’aigües pluvials que passa per sota la rambla del Portalet és una qüestió que s’ha de tenir en compte. I un altre punt important és que el terreny sigui de titularitat municipal al 100%, per estalviar tràmits amb el servei de Costes del Ministeri de Medi Ambient. Perquè el pàrquing tingui rendibilitat, es preveu la possibilitat de vendre’n les places d’aparcament o que faci funcions d’hivernacle o de marina seca, és a dir, de magatzem d’embarcacions petites durant l’hivern.
Actualment l’Ajuntament de Sant Feliu disposa d’un pla d’aparcaments, amb el qual s’estudien els possibles emplaçaments. L’opció del passeig preveu que el pàrquing s’hi faci en dues fases. Quan estiguin totes dues acabades sumaran un total de 875 places d’aparcament, i en total pujarà a 15 milions d’euros. El projecte inclou accessos davant de l’ajuntament i a l’altura del Casino. La primera fase aniria de l’Ajuntament a l’altura de la rambla Vidal, i la segona, de la rambla al Casino, aproximadament. Aquest projecte de l’Ajuntament, segons explica l’alcalde guixolenc, Carles Motas, sí que inclou una part de terreny que implicaria el servei de Costes del Ministeri de Medi Ambient. De tota manera, recorda que aquest projecte és una de les opcions possibles. L’alcalde creu que, almenys per a la primera fase, no caldria tallar el trànsit de la zona de davant de l’ajuntament, tot i que per a l’altra fase sí que resultaria afectat. Ara, però, falta acordar quina ordenació del passeig es vol. Una mica més barat seria construir l’aparcament a la zona de la Corxera. L’edifici costaria 4.400.000 euros i tindria cabuda per a 201 vehicles. No seria subterrani, sinó un edifici de dues plantes.
(El Punt).

El més llegit

I després