El radar que hi ha a la carretera C-31 a l’alçada de Castell-Platja d’Aro és un dels dos punts de la xarxa viària catalana on s’han imposat més sancions per excés de velocitat durant l’any 2012 segons han informat aquesta semana EFE i el Diari de Girona. Un aparell polèmic, ja que si bé ara està senyalitzat amb un cartell lluminós i continua essent un punt que castiga els conductors. Durant els seus primers cinc mesos de funcionament es van arribar a imposar fins a 21.000 sancions, segons dades de principis del 2012.
El radar es troba en el punt quilomètric número 312 i és una zona que té un límit de velocitat als 80 quilòmetres hora però anteriorment el senyal estava tan a prop de l’aparell que havia generat problemes i per tant moltes multes ja que la part anterior de la carretera es troba limitada fins als 100 Km/h, fet que generava confusió.
Aquest radar va arribar a posar des del juliol de 2011 i durant cinc mesos fins a 20.973 sancions des del passat mes de juliol, el que representa prop de la meitat del total de les sancions que es van imposar a les comarques de Girona el 2010.
L’aparell ubicat a la C-31 a l’alçada de Platja d’Aro juntament amb un que hi ha situat a la carretera C-14 a Reus-Alcover, a la coamrca de l’Alt Camp són els dos radars que han arribat a imposar més sancions per excés de velocitat de les comarques catalanes.
Unes dades que revela el conseller d’Interior Ramon Espadaler, en una bateria de respostes parlamentàries en què també detalla que tant la recaptació com les multes per excés de velocitat van caure el 2012 amb respecte a l’any anterior, en què es van imposar 527.169 sancions fermes per un valor de 37,4 milions d’euros. El Servei Català de Trànsit (SCT) va recaptar l’any passat un total de 26 milions d’euros en imposar 483.170 multes fermes a conductors que van excedir el límit de velocitat a les carreteres catalanes.
El conseller també revela que, fins al passat 15 de març, Trànsit havia recaptat en total 39,4 milions d’euros per sancions fermes per infraccions de trànsit comeses el 2012 -no només per excés de velocitat-, encara que aquesta xifra no és definitiva.
Foto: DdG