Dediquem una entrada de les nostres xarxes socials per felicitar i donar a conèixer a en Marc Fernández, un noi de 16 anys que ens ha acompanyat a l’emissora durant tot el curs escolar 2013-2014.
En Marc forma part del col·lectiu de joves del Projecte Garbí d’escolarització compartida institut/empreses (IES Sant Feliu-Ràdio Sant Feliu), que està dirigit als alumnes, a partir dels 15 anys, que presenten dificultats en l’escolarització ordinària però que mostren un gran interès pel món laboral.
En aquest temps en què aquest alumne ha assistit a l’emissora durant unes hores dos dies per setmana integrant-se al nostre equip, a més de tenir un comportament impecable, ens ha mostrat les seves habilitats en el domini de la fotografia, el vídeo i les xarxes socials.
Amb una càmera de foto i vídeo, un grup d’amics i amigues i molta imaginació, fa un parell d’anys que va publicar el seu primer blog on feia davant de la càmera, reflexions i algunes imitacions especialment d’estrelles del pop amb vestits i perruques. Era el simple divertiment d’un adolescent que s’entretenia a la seva habitació com fan tants milers de joves que han trobat el seu mitjà d’expressió a través d’Internet i les seves xarxes socials.
Poc a poc s’hi varen anar afegint adeptes i figurants, per als quals ha anat distribuint papers en el repartiment, fins que va obrir un canal particular al YouTube al qual s’hi han afegit 5.000 seguidors, la qual cosa li ha suposat aconseguir una fita molt important atès que qui s’hi adhereix, ho fa unilateralment i de forma voluntaria. Per tant, és públic que l’ha descobert i que segueix les seves evolucions.
Els continguts continuen essent reflexions i imitacions, paròdies de les estrelles del pop com Lady Gaga, Miley Cyrus i intèrprets d’aquest perfil, adaptant les lletres, en clau d’humor, una bona càrrega de frivolitat i un frikisme provocat a propòsit. En definitiva un divertiment per a joves que s’ha convertit en un fenomen social entre els adolescents.
Per celebrar els 5.000 seguidors, un parell dels blogers més importants de Catalunya (que ratllen els 30.000 seguidors i que ja viuen dels beneficis que la publicitat els proporciona), s’han brindat a participar en les seves produccions. En Marc ja comença a tenir petits ingressos de l’ordre de 50 euros per la publicitat que YouTube incorpora al seu canal.
A part d’aquesta fita estimulant dels 5.000 adeptes i d’aquesta etapa en la qual s’ha prestat a aquest joc, preveiem que el seu futur dins del món audiovisual i de les noves tecnologies és més que prometedor. Ja ha contactat amb ell una de les grans productores del país però, de moment, està gaudint de la seva joguina, amb els amics i desenvolupant la creativitat en aquest tram de la seva adolescència.
Si us ve de gust hi podeu contactar i comprovareu que aquest noi tant tímid en persona es transforma, en tots els sentits, davant de la seva càmera que conté en el seu interior totes les possibilitats que ben segur que li depara el futur.
Si teniu curiositat entreu al blog: https://www.youtube.com/user/MarcVlogTV