Dijous al vespre es va celebrar el debat sobre l’aparcament i la mobilitat a la sala d’actes de la Biblioteca Pública Octavi Viader de Sant Feliu. Els candidats (a excepció de Pere Albó que va delegar en Joan Vicente) varen exposar les prioritats de les formacions que representen.
Per resumir les posicions de cada debatent, al final de l’acte, vàrem demanar al moderador, Jordi Sunyer, que ens fes un esbós de les intervencions. I al respecte ens comentava que “Teresa Massegosa, de Solidaritat Catalana, va presentar la proposta de restructurar la zona blava a l’estil de la zona verda de BCN i que els residents paguin una tarifa única al dia. Ha parlat de construir un nou aparcament a La Corxera però amb la condició d’administrar al màxim el nombre d’aparcaments que existeixen i sempre fent consultes vinculants als ciutadans.
Maria Ángeles Sánchez, del Partit Popular, ha assegurat que falta aparcament i s’ha mostrat clarament a favor de l’aparcament soterrat considerant que és complicat moure’s en transport públic per la ciutat i que es necessita el cotxe particular per la qual cosa defensava tant els aparcaments disuasoris com el del passeig,
Iniciativa per Catalunya ha plantejat un canvi d’hàbits apostant pel transport públic tot fent campanyes i pedagogia per convidar a la gent a desplaçar-se a peu. Jesús Fernández ha comentat que amb la redistribució de les parades de la Montdela cada ciutadà té una parada a menys de 250 metres del seu domicili i que cal adoptar un model prioritari per a les persones per damunt dels vehicles. Per tant, ha estat un no rotund a l’aparcament al passeig.
Per part d’Esquerra Republicana, en Jordi Vilà també s’ha mostrat contrari a l’aparcament al passeig atès que aquesta actuació malmetria l’estètica de l’espai considerant que, precisament el passeig, és un dels principals atractius turístics de Sant Feliu. S’ha mostrat partidari dels aparcaments a l’entrada de la ronda de ponent i a tocar del Tinglado del port.
Carles Motas, de Tots per Sant Feliu, també ha tingut un comportament dialogant semblant a de Teresa Massegosa, ha comentat que ara entre el vianant i el mar hi ha quatre barreres de cotxes, ela aparcats i els que circulen, i s’ha mostrat partidari d’un aparcament al passeig dels Guíxols i no al del Mar. Estan oberts a posar-se d’acord amb qualsevol altre grup polític que proporcioni solucions definitives al problema d’aparcament.
Joan Alfons Albó, de Convergència i Unió, s’ha mostrat partidari de l’aparcament al passeig per dinamitzar el comerç però també ha plantejat la possibilitat de combinar l’aparcament privat i el públic. Com també havia dit Teresa Massegosa, contemplava una mena de zona verda per als residents. Ha incidit que cal incentivar, en les noves promocions immobiliàries, aparcaments privats gestionats, per exemple, per comunitats.
I pel que fa al Partit dels Socialistes de Catalunya, Joan Vicente ha defensat la continuïtat del que hi havia durant el mandat de Pere albó. Ha destacat la política de promoció del transport públic, la millora en la freqüència de pas de la Montdela i s’ha mostrat partidari de la construcció de l’aparcament en el passeig de Sant Feliu”.