Aquest matí s’ha presentat a Palafrugell ‘La Comerciada’, una iniciativa impulsada per la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) i 11 associacions de comerciants gironines, entre les qual es troba la ganxona Guíxols Comerç i Turisme.
La idea de la iniciativa, que se celebrarà a Sant Feliu els dies 18 i 19 de novembre, està inspirada en el ‘Small Business Saturday’ nordamericà o el ‘Shop Local Day espanyol’ i busca “ressaltar els valors únics i la importància social i econòmica dels negocis locals”, destaquen els impulsors. La campanya arriba sota el lema ‘Les teves petjades són el meu batec’.
Amb aquest projecte es busca fomentar el suport als comerços locals i donar el tret de sortida a la temporada nadalenca “cobrint un cap de setmana ple d’activitats, sortejos o promocions en els establiments participants” afirmen els organitzadors.
Els establiments participants s’identificaran amb un distintiu decoratiu comú “que contindrà missatges positius al voltant del que representen” per així remarcar “l’essència única d’aquesta tipologia de comerç i el seu impacte positiu, tant en la comunitat de la que formen part com en l’economia”, afirmen.
La FOEG considera aquesta incitativa com a “absolutament estratègica per les viles i ciutats per la seva capacitat de pol d’atracció, per l’ocupació estable i de qualitat que genera i per la seva vinculació al turisme”, destacant que “comerç i turisme són dues activitats econòmiques que es retroalimenten i que estan estretament relacionades entre elles”.