En el número 8 del Butlletí d’Informació Municipal #Guíxols s’hi ha inserit un reportatge sobre els 30 anys del funcionament de la l’Escola Bressol l’Oreneta de Sant Feliu de Guíxols:
“El 2 de febrer de 1987 obria les portes la nova Escola Bressol del carrer Còrdova, adreçada a l’educació de 0 a 3 anys, i deixava de funcionar l’equipament situat al número 167 del carrer Sant Domènec, coneguda popularment com “Els Caganers” i que va néixer com a guarderia laboral i popular per donar resposta a les necessitats de la dona treballadora.
L’augment del nivell de benestar i del nombre de dones que participaven en el mercat de treball va fer augmentar la demanda de places. Per això, a mitjans dels anys 80, l’Ajuntament es va començar a plantejar la construcció de l’edifici actual.
La nova escola disposava de 8 aules i podia acollir fins a 149 infants. La plantilla de personal estava formada per 8 educadores infantils, 2 netejadores i 1 director. El trasllat al nou edifici va comportar passar de 3 a 8 aules, i de 4 a 8 educadores.
La nova i flamant Escola Bressol va ser fruit de la voluntat del segon consistori democràtic. L’any 1984, un parell d’anys després de reformar l’antic edifici, a la vista de l’elevada demanda de places que es produïa cada any, i després d’un viatge d’alguns regidors a la ciutat italiana de Verbània -agermanada amb Sant Feliu de Guíxols- que va permetre comprovar l’elevat nivell que tenien els centres educatius per als més petits de les ciutats del nord d’Itàlia, l’Ajuntament va decidir construir una escola de nova planta.
El mes de novembre de l’any 1987 una representació de 3 educadors de la nova Escola Bressol van visitar les escoles bressol de les ciutats italianes de Verbània i Reggio Emilia, i en poc temps la nova Escola Bressol es va convertir en un referent a les comarques gironines, de manera que els anys 1989 i 1991 va rebre la visita d’una nodrida representació de les escoles bressol catalanes atretes pel seu model pedagògic.
El mes d’octubre de l’any 1996 van començar els primers grups de mares i pares de l’Espai Nadó i l’Espai Familiar: es tractava d’acollir els infants acompanyats dels seus progenitors, 1 o 2 dies per setmana. Amb el pas dels anys aquesta experiència innovadora es va anar consolidant i el centre 0-3 anys es va tornar a convertir en un referent al país pel seu model d’atenció a la petita infància i de suport educatiu a les famílies durant la criança. Cal esmentar que era la primera vegada que els Espais Familiars s’oferien dins d’una Escola Bressol.
A partir d’aquell moment es va començar a rebre la visita de molts ajuntaments catalans interessats en implementar aquesta modalitat socioeducativa que representaven els Espais Familiars en els seus municipis.
Durant aquests trenta anys, el servei d’escoles bressol ha anat construint i millorant un projecte social i pedagògic que ha deixat empremta en la vida de molts ganxons i ganxones i que ha jugat un paper fonamental en la creació de la cultura local a favor de la petita infància. L’escola fonamenta una visió educativa global, plural i inclusiva, partint de l’entorn social i cultural de la ciutat.
L’escola emmarca els seus principis al voltant d’uns objectius que pretenen fonamentalment el desenvolupament actiu de totes les capacitats dels infants”.