I després

L’Ajuntament adquireix dues parcel·les per destinar a la construcció d’habitatge públic de lloguer

La previsió és que es facin una setantena de pisos al sector de la carretera de Girona i carrer Huguet. Una de les parcel·les es destinarà a aparcament fins a l’inici de les obres

Compartiu aquesta història

L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha anunciat l’adquisició de sòl per a construir habitatge públic de lloguer a la ciutat en dues finques del municipi que sumen més de 3.250 metres quadrats edificables. A la roda de premsa hi han assistit l’alcalde, Carles Motas, el primer tinent d’alcalde Josep Melcior Muñoz i el regidor d’Habitatge, Josep Saballs.

Es tracta de dues parcel·les que pertanyien a l’antiga fàbrica Trachsler i que estan ubicades a la carretera de Girona cantonada amb el carrer Antoni Ferrer i al carrer Huguet. L’alcalde, Carles Motas, explica que es podran construir vora una setantena d’habitatges públics per destinar només a lloguer.

Les parcel·les han estat adquirides per un valor de 916.000 euros i els habitatges resultants, que també tindran zones verdes, estaran destinats principalment a joves que estiguin en procés d’emancipació i no puguin accedir al mercat de lloguer actual, persones grans i pensionistes amb recursos limitats i també a persones amb discapacitats físiques o psíquiques amb prou autonomia per viure pels seus propis mitjans però que necessiten d’un tutoratge.

Durant la roda de premsa, l’Alcalde ha destacat que aquest és un dels projectes importants d’aquest mandat i ha recalcat que és la primera vegada que l’Ajuntament genera aquest tipus de polítiques actives d’habitatge.

En una de les parcel·les a tocar de la carretera de Girona, mentre no es faci la construcció dels habitatges, l’Ajuntament hi farà un aparcament d’unes 70 places, que deixarà de ser operatiu un cop comencin les obres dels pisos.

El consistori es reunirà al mes de setembre amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per informar-los que posa a la seva disposició aquests espais. Durant la trobada amb els mitjans, Carles Motas ha recordat que hi ha dues possibilitats sobre la taula. Una és que la Generalitat faci directament la promoció, una actuació que creu poc provable, o que es faci una col·laboració publico-privada entre l’Ajuntament i una empresa de construcció, que seria qui executaria l’obra i la gestionaria fins a recuperar la inversió.

La previsió és que un cop entregada la llicència l’obres, els pisos estiguin construïts en un termini màxim de 36 mesos. Properament, el consistori es reunirà amb els veïns de la zona per explicar-los el projecte i aclarir dubtes.

Imatge renderitzada de la possible distribució de les edificacions en una de les finques.
Imatge orientativa de l’aparcament provisional que es farà en una de les finques abans de les obres.
Imatge actual d’una de les finques a la carretera de Girona

El més llegit

I després