L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols engega una campanya per fomentar el comerç local i de proximitat.
Ara que ja s’ha vist el fortíssim impacte de la pandèmia, tota la població és conscient que la situació d’alarma per l’emergència sanitària del coronavirus ha portat a tancar temporalment bona part dels negocis de la ciutat.
La campanya està enfocada a llarg termini, i la crisi derivada de la pandèmia de COVID-19 està servint d’exemple perfecte de com es veuria la ciutat amb totes les persianes abaixades: apagada, insípida i sense vida. Les situacions límit ajuden a valorar el que un té.
Quan passi aquesta etapa i es pugui recuperar una mínima normalitat, haurem de ser molt conscients de la importància dels locals i establiments de la ciutat i donar-los el nostre suport.
Font de vida i motor econòmic
Sant Feliu de Guíxols compta amb tot un seguit de motors econòmics i turístics que contribueixen al seu atractiu com a ciutat. Un d’ells és, indubtablement, el seu teixit comercial, que a més de contribuir en el desenvolupament de la ciutat, fomenta la riquesa turística, la cohesió del municipi i és un vèrtex principal del dinamisme social de la ciutat.
Quan es decideix on es va a comprar es decideix, també, a qui es vol donar feina. Cada vegada que tanca un comerç local, la ciutat es deprimeix i perd identitat. A més, els establiments de proximitat obren les portes a compartir l’economia entre els veïns i veïnes, tot creant retroalimentació econòmica.
El que fa evolucionar a l’espècie humana és tenir memòria. Les actuals imatges amb negocis tancats no poden passar desapercebudes. Quan puguem, sortim al carrer i recolzem el nostre comerç: tinguem memòria i no contribuïm a que abaixi ni una persiana més.