L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols aposta pels d’abonaments en el transport públic a més d’augmentar el nombre de parades (com per exemple, la zona de Sant Elm), sense renunciar al servei interubà amb Castell d’Aro i Santa Cristina.
La regidora encarregada d’executar aquestes mesures, Verónica Lahoya, indica que s’ha tingut molt present que no s’havien d’apujar preus al bitllet senzill: 1 euro, a diferència d’altres ciutats, on s’ha incrementat el preu. I amb els abonaments s’aconsegueixen rebaixar encara més les tarifes.
La tarifa de la targeta T10, que permet fer 10 viatges, redueix l’import per viatge a 0.73 euros. Però alhora neix una nova modalitat, vinculada amb la mateixa T10, que permet fer fins a 30 serveis per 20 euros, cosa que dóna un cost per trajecte de 0.66 euros, amb recàrregues dins del propi bus.
Entre els avantatges d’aquesta nova modalitat és que pot ser usada per qualsevol persona del nucli familiar, i els avantatges també són de caire econòmic: el preu resultant de cada ús (0.66 euros) és pràcticament igual a les tarifes de prestació social.
Si es fan comptes, en jornades com els dies de mercat (on es fa difícil trobar aparcament o s’ha d’assumir costos com el pagament de la zona blava), tenir en compte el transport col·lectiu pot ser una bona idea, així com els dies de cada dia.
I, una altra novetat destacada és el fet que l’anomenada línia L5B, que complementa l’antiga L5 ordinària i ofereix una ruta estratègica ja que arriba fins a les immediacions de l’institut Salt Elm, cosa que permet acollir un bon nombre d’usuaris entre l’institut, la zona d’hotels i la zona residencial del sector, que fins ara estava totalment desconnectat dels circuits urbans de transport públic.