L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols junt amb l’empresa Hard And Web (www.hardandweb.com) ha iniciat aquest dimecres 25 de juliol una campanya per recaptar diners per contribuir a reforestar, en la mesura que es pugui, la zona cremada pel virulent incendi de l’Alt Empordà dels darrers dies.
La campanya es fa fonamentalment a través d’internet i les xarxes socials, i compta amb el suport tècnic de l’empresa informàtica Hard And Web, la qual ha elaborat un portal informatiu.
A través del domini www.focemporda.com o a través de la pàgina web municipal, www.guixols.cat, es podrà accedir a un menú en el qual es poden realitzar aportacions econòmiques a un compte corrent obert per a tal efecte, del qual l’Ajuntament n’és el dipositari fins que faci la donació.
La dotació íntegra que es recapti anirà a ajudar la zona afectada, contribuint a la reforestació dels boscos i zones destruïdes per les flames.
Les aportacions també arribaran per vies indirectes.
Així, aquest cap de setmana (28 i 29 de juliol) l’Ajuntament destinarà un euro de cada entrada venuda en l’exposició de la col.lecció Carmen Thyssen a Sant Feliu al Monestir (dels sis que val l’entrada normal) que seran afegits al total destinat a comprar arbres o vegetació que permetin contribuir a la reforestació danyada.
En paral.lel, el consistori guixolenc es planteja fer altres accions: ara que arriba la Festa Major local es vol buscar algun tipus d’iniciativa per contribuir a recaptar diners, i també es vol crear algun tipus d’iniciativa vinculada al Festival Internacional de la Porta Ferrada, com per exemple, crear una Fila Zero solidària en alguna de les actuacions, o fins i tot organitzar un concert solidari.