L’Ajuntament ha convocat aquest matí una reunió amb els tècnics responsables d’activar els serveis de prevenció i també d’actuació in situ, prèvies i a posteriori, en cas de situacions meteorològiques adverses com la viscuda ahir a la nostra ciutat.
Durant la trobada s’ha valorat com han funcionat els protocols establerts en aquestes situacions. Així ens ho explica el segon tinent d’Alcalde, Josep Saballs.
Entre les actuacions preventives que fa l’Ajuntament davant d’un avís de temps advers, s’inclouen coordinar les àrees involucrades en aquestes situacions, l’obertura dels embornals per facilitar l’evacuació de l’aigua, com també l’eliminació de les fulles que poden estar-los obstruint, o comunicar a la ciutadania, a través del web municipal i xarxes socials, l’evolució de la situació amb avisos i telèfons d’interès.
Un cop superades les afectacions, es passa a fer la neteja de la via pública, com també la gestió i reparació dels possibles desperfectes que hi pugui haver. Saballs explica quines han estat algunes les afectacions de la tempesta a la ciutat.
El consistori té disponible una pàgina web on trobar tota la informació al minut, els telèfons d’interès i com actuar en situacions adverses per mal temps, a guixols.cat/emergencies.