L’Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols reprèn aquesta setmana l’atenció presencial al públic. Ho fa, això sí, amb múltiples mesures de prevenció i, de fet, les consultes es continuen atenent preferentment per mitjans telemàtics. L’atenció personal està reservada només per a casos en què sigui imprescindible la consulta directa de la documentació.
L’horari setmanal d’atenció física de l’arxiu es limita als dimecres, entre les 11.00h i les 14.00h (exactament el mateix horari que ja segueix la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit), i és requisit indispensable haver demanat cita prèvia. Teniu dues vies per a concertar hora: bé per correu electrònic, escrivint a l’adreça arxiu@guixols.cat, bé per telèfon, trucant al 972 32 25 93.
Seguint les recomanacions per al desconfinament del sector cultural, i en concret les directrius de la Generalitat per als arxius, és obligatori l’ús de mascareta. El personal de l’arxiu també posa a disposició dels seus usuaris gel desinfectant i guants a l’hora de manipular els documents. Tots els papers i arxius que s’hagin consultat passaran una quarantena de 10 dies; en altres paraules, la documentació que es revisi es guardarà i tornarà a estar disponible al públic al cap de 10 dies. Un mateix usuari pot consultar un màxim de 10 unitats documentals per dia.
En la mateixa línia de protocol, l’arxiu permet un aforament màxim de dos usuaris a la vegada. Poden ser dues persones independents o bé un usuari únic amb un acompanyant, tot i que aquest supòsit està pensat per a infants o persones amb dependència. La sala de consulta consta d’espai suficient com per a poder preservar en tot moment la distància interpersonal de seguretat, i cada dijous al matí els serveis de neteja desinfectaran a fons tota la instal·lació de l’arxiu.