El jove britànic de 19 anys, Matthew Brennan, de l’equip Team Visma–Lease a Bike, ha estat el guanyador de la primera etapa de La Volta que ha sortit i arribat a Sant Feliu de Guíxols aquest dilluns 24 de març.
Amb tan sols 19 anys i 235 dies d’edat, Brennan ha estat a punt de convertir-se en el vencedor més jove d’una etapa en la història de la prova, un rècord que posseeix Miquel Poblet, amb 19 anys i 173 dies.
En una edició marcada per la pluja, intensa en molts moments, s’ha fet un recorregut de 178,3 quilòmetres que ha sortit des del port de la nostra ciutat amb 168 ciclistes i 24 dels equips més importants del món.
Tot i el temps canviant, l’esplanada del port s’ha omplert d’aficionats al ciclisme per veure el control de firmes i la presentació dels equips abans de la sortida, que ha estat a l’hora prevista just quan començaven a caure les primeres gotes.
Matthew Brennan es converteix en el primer líder després d’haver superat a Kaden Groves i Tibor del Grosso, de Alpecin–Deceuninck, en un final explosiu i emocionant en la impressionat pujada de la carretera de Girona.
La cursa ha començat amb una jornada de perfil trencacames per la Costa Brava i el massís de les Gavarres, que s’ha endurit encara més amb la presència de pluja a partir de la segona meitat del recorregut.
El fort ritme d’equips com l’UAE Team Emirates i Red Bull–Bora-Hansgrohe ha reduït de forma notable el grup de favorits en els últims quilòmetres i ha afavorit una arribada per corredors explosius a Sant Feliu on, intentant replicar el guió de l’any anterior, el jove del Grosso ha volgut sorprendre en l’últim quilòmetre per endur-se la victòria en solitari.
Ha estat superat, però, a la mateixa línia de meta per Brennan, que portava a la seva roda al vencedor de tres etapes de La Volta, Kaden Groves.




