L’equip de govern ha presentat als mitjans l’estudi de viabilitat i assessorament per a la concessió de l’aparcament de La Corxera realitzat per una empresa que ha conclòs que és viable, que tindrà un cost de construcció d’entre 9 i 10 milions d’euros, íntegrament a càrrec de l’empresa que guanyi el concurs obert, que tindrà una concessió per 40 anys, tant d’aquest aparcament com el del mercat, a més de tota la zona blava de la ciutat.
En el mateix estudi s’especifica que, amb una ocupació d’entre el 9 i el 13% ja serà rendible per a l’empresa que, segons constarà en el plec de clàusules, haurà d’aplicar tarifes bonificades pels residents de Sant Feliu.
Es preveu, en principi, un aparcament per a 600 vehicles amb la possibilitat d’ampliació en un futur amb dues plantes més que permetrien arribar a un sostre de 1.030 places. De moment, però, es preveuen dues plantes soterrades, una planta zero i un terrat. Per tant, quatre plantes (com es pot veure a la foto de simulació) que tindrien entrada pels carrers Callao-Enamorats a més d’un accés per la banda de la carretera de Tossa .
Es va voler aclarir que no es contempla cap canvi en l’actual zona blava i que el procés de participació ciutadana es portarà a terme quan s’hagi de redactar el plec de clàusules però no hi haurà variacions en la ubicació que, segons varen matisar, en l’acord de govern es va establir que l’emplaçament havia de ser a La Corxera.
Calculen que en un parell d’anys es podrà començar la construcció d’un projecte del qual consideren que mai havia arribat tant lluny en la decisió política de tirar-lo endavant i que es presentarà en el ple municipal d’aquest dijous.
Finalment, varen exposar que en qüestió d’aparcaments, en el model de ciutat que es contempla, s’està contemplant les possibilitats en altres espais per un altre futur aparcament a la banda de Llevant, a Calasans, a les antigues pistes de tennis o bé al parc de Miquel Murlà.