Ports de la Generalitat i l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols s’estan plantejant habilitar un passeig que variï l’itinerari dels molts vianants que s’adrecen diàriament al port per tal d’evitar que transitin per la zona de la confraria de pescadors, on habitualment hi ha moviment de vehicles de càrrega, els conductors dels quals han d’estar molt atents per evitar qualsevol incidència amb els vianants.
L’alcalde, Carles Motas, declarava a la nostra emissora que Ports de la Generalitat té ganes d’invertir a Sant Feliu, com s’ha pogut comprovar amb el reforç del dic, l’enderrocament de diverses edificacions, l’asfaltat i voreres, les obres a l’antic nàutic, la millora de l’enllumenat, etc.
Comentava que s’estan plantejant la continuació d’una vorera àmplia, amb arbrat, bancs, etc. que faci les funcions de passeig en una continuació del carrer Colom fins l’alçada del carrer Comerç , on tombarà en direcció a l’escullera, una actuació que milloraria l’estètica de l’entorn i evitaria perills a la zona de la confraria.
Això comportaria que el menjador exterior del restaurant La Proa es desplaçaria cap a la banda de l’aparcament i la vorera passaria a tocar de la petita nau, on s’hi fan pràctiques de formació professional i del quiosc per encarar, perpendicularment, la zona del Tinglado.
Aquesta també és una reivindicació de la confraria que ja va anunciar el juliol del 2013 que tenia previst col·locar una tanca perimetral translúcida per evitar el pas de vianants pel seu àmbit, un projecte, aleshores pressupostat en 15.000 euros, que varem desglossar en un article acompanyat de diverses fotografies en el nostre web i que podeu tornar a consultar seguint el següent enllaç: https://www.rsf.cat/la-confraria-de-sfg-es-protegira-amb-una-tanca
Aquestes no seran les úniques actuacions que s’han de realitzar en el port ja que, tal com us varem avançar, aquest estiu finalitza l’actual concessió del varador, on es preveu la construcció d’una nova infraestructura i una possible marina seca que el Club Nàutic demandarà de cara a la futura concessió de Ports que esperen renovar en un període de sis anys.