I després

PROJECTE DE MARINA SECA A SANT FELIU

Compartiu aquesta història

Aquesta setmana el diari El Punt Avui publicava un article en el qual apuntava que la junta del Club Nàutic de Sant Feliu de Guíxols ja disposa d’un avantprojecte per construir una marina seca per a un centenar d’embarcacions d’eslores petites –d’entre 6 i 8 metres– a l’actual pàrquing annex a la seu del club, com recull el nou pla especial del port guixolenc.
L’element més innovador del projecte és que l’emmagatzematge funcionaria amb un seguit de grues i elevadors hidràulics robotitzats. El president del club, Albert Rosés, explica que el sistema permetria avarar les embarcacions emmagatzemades en pocs minuts, amb un sistema perquè els socis i usuaris puguin demanar fer-ne ús amb certa antelació i, en arribar a port, les trobin a l’aigua a punt per salpar.
La superfície de mirall d’aigua que l’entitat gestiona al port de Sant Feliu ofereix capacitat per a uns 400 amarratges d’eslores màximes de 16 metres, tot i que en els mesos d’estiu, quan el risc de temporal és petit, acullen embarcacions passants més grans a l’àmbit contigu a la bocana del port. Amb els 100 amarratges en sec del magatzem, l’espai que s’alliberés a la dàrsena possibilitaria una redistribució de les passarel·les existents, i Rosés augura que “els nous espais segur que seran molt cobejats per les eslores més grans”. A banda, podrien encabir-hi algunes embarcacions de fins a 22 metres “de manera permanent”. L’operació hauria de permetre un increment dels ingressos de l’entitat, amb les grans eslores, i el president hi afegeix que l’avantatge per als socis que traslladessin les barques a la marina seca és que es beneficiarien de quotes més econòmiques sense gaires canvis, sobretot els que no naveguen gaire sovint.
La junta del Nàutic ja ha presentat el projecte a Ports de la Generalitat, que vol fomentar la construcció de marines seques per afavorir la pràctica de les activitats nàutiques tot descongestionant alhora les zones portuàries. I aquest divendres serà el torn de sotmetre la iniciativa al parer dels socis, per copsar quants hi podrien estar interessats.
El pressupost de l’operació no està tancat, ja que Rosés explica que encara cal el vistiplau de Ports i garantir una concessió amb un termini suficient per amortitzar els costos. Però la intenció de la junta és mirar d’accelerar el projecte perquè pugui ser realitat d’aquí a un parell d’anys. Rosés admet que cal “un canvi de cultura”, perquè a Sant Feliu les embarcacions sempre han estat a l’aigua.

El més llegit

I després