Nota del PSC) “José Antonio Donaire i Salvador Calabuig, tots dos exregidors de turisme en governs socialistes a Sant Feliu, varen presentar a la Cambra de Comerç les propostes per a Sant Feliu sota el títol “Nous turismes, noves oportunitats per Sant Feliu”. Aquests professors de la UdG experts en turisme varen insistir en què Sant Feliu ha de diferenciar la seva oferta turística oferint productes originals que siguin la seva imatge de marca i que identifiquin la ciutat.
En resum, les seves propostes són les següents:
Turisme responsable: Sant Feliu necessita un turisme que sigui responsable no només amb el medi i el paisatge sinó també amb la cultura i amb les persones. Amb la cultura perquè el que hem de posar en valor són les nostres tradicions, el nostre patrimoni, la nostra manera de ser. I amb les persones perquè volem un turisme que porti ocupació i riquesa a la ciutat.
Universitat d’estiu. Sant Feliu ha d’esdevenir la Menéndez Pelayo d’una universitat catalana. És a dir, un campus de qualitat com ho és Santander durant uns mesos fora de la temporada turística intensa. Ja no tornarem a tenir l’oportunitat de tenir tota una facultat com la de turisme a Sant Feliu, tal com vàrem aconseguir els governs socialistes i que es va perdre amb la nefasta gestió de CiU. Però hem de jugar a tenir activitat universitària per què disposem de tot el necessari: un lloc agradable, de mida mitjana, amb esdeveniments culturals com la Porta Ferrada, equipaments adients, com el Monestir i tradició universitària.
Turistes i ciutadans. El turista actual valora el tracte personal i vol ser tractat com un hoste. Nosaltres proposem que els turistes es puguin posar en contacte amb un grup de ciutadans voluntaris per oferir una experiència turística personalitzada. Per exemple, per recomanar-li restaurants, rutes amb bicicleta, per fer esport, per acompanyar-lo a caminar, a descobrir les cales etc.
GastroCiutat. Sant Feliu va ser pionera amb les campanyes gastronòmiques amb la creació del Peix blau Ganxó. Ara amb les campanyes no en hi ha prou. Proposem posar en valor totes les activitats relacionades amb la gastronomia. Els estudis ens diuen que de Sant Feliu es valoren els bars i restaurants però també les pastisseries, les fleques, les carnisseries, les peixateries i les botigues d’aliments frescos. Lligat amb el que dèiem sobre turistes i ciutadans, hem d’oferir als turistes informació personalitzada sobre on comprar peix, com triar la carn, com cuinar un arròs negre, viure l’experiència de la pesca tradicional, visitar un hort i comprar allà mateix els productes… experiències que donen sentit a la nostra manera de ser i ofereixen un producte turístic personalitzat i de qualitat.
Estació esportiva. L’estació nàutica no ha funcionat malgrat haver-hi abocat un quart de milió d’euros perquè és un producte obsolet que no diferencia la nostra oferta de l’altra cinquantena d’estacions nàutiques existents. Nosaltres apostem per una estació esportiva. Els turistes volem sortir a caminar, a fer rutes amb bicicleta, sortir a nedar, a pescar… Si contactem els turistes amb les entitats i empreses que fan aquestes activitats donarem un valor afegit a l’experiència turística. És el turisme 3.0 que contacta en el que hi intervenen els mateixos turistes com a actor de l’experiència, no com observadors.
Aquestes, no són totes però és una mostra de les noves tendències turístiques que hem d’aplicar a SantFeliu”