■ El projecte, que constarà de 515 noves places, es farà en dues fases, la primera de les quals serà darrera l’estació d’autobusos i tindrà un cost de 2,6 milions d’euros.
■ La primera fase es posarà en marxa l’estiu del 2022
■ El sistema de construcció permetrà ampliar-ne la capacitat gràcies al seu sistema de mòduls.
L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols iniciarà de manera imminent la redacció del projecte executiu i construcció de la primera fase del nou sistema d’aparcaments que es faran a la ciutat. El cost d’aquesta primera fase és de 2,6 milions d’euros, incloent el sistema de plaques solars que en formarà part i que dotarà d’energia la instal·lació però també els equipaments de l’entorn.
L’obra, que es farà en dues fases, se situarà en dos espais: un darrera l’estació d’autobusos i l’altre a tocar del pàrquing de la carretera de Tossa, uns equipaments que aportaran a la ciutat 515 noves places d’aparcament, una necessitat crònica de la ciutat des de fa més de 35 anys. L’aparcament serà un equipament modular, amb tecnologia d’última generació, que permet un muntatge ràpid i també les modificacions posteriors que s’hi vulguin fer per ampliar-ne la capacitat.
En roda de premsa celebrada aquest matí al Saló de Plens de l’Ajuntament, l’alcalde, Carles Motas, ha destacat que la qüestió de l’aparcament “és un dels projectes d’aquest mandat, un problema endèmic a la ciutat” i que amb aquesta actuació es podrà donar “resposta a l’afluència massiva que tenim de visitants a la ciutat durant l’estiu però també la resta de l’any”.
També ha volgut recordar que aquesta primera fase “no tindrà la complexitat urbanística que tindrà la segona” ja que en aquesta segona fase s’haurà de desviar la carretera de Tossa.
El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament, Josep Saballs, destaca que es tracta d’una edificació sostenible que ja serà utilitzable l’estiu del proper 2022, en la seva primera fase, en unes obres que ja s’iniciarien el proper mes de gener. “En aquest aparcament incorporem una estructura metàl·lica de poc impacte paisatgístic a nivell de volum”, recordant que també s’hi incorpora “la part tecnològica interior com també la part sostenible en quant a la generació d’energia a través de plaques solars fotovoltaiques”.
El primer Tinent d’Alcalde, Josep Melcior Muñoz, afirma que “no és una actuació puntual sinó que ens portarà a tenir una ciutat molt més equilibrada des del punt de vista de mobilitat, una ciutat en la qual la contaminació dels vehicles es reduirà perquè concentrarem, en un entorn concret, els aparcaments”, una qüestió que també es contempla com a punt important per aconseguir subvencions per sufragar obres d’aquest tipus.
Pel que fa a la segona fase de l’aparcament, que se situarà a la carretera de Tossa, el consistori està pendent d’una modificació del Pla General per tal de fixar la distancia de la instal·lació respecte a la carretera. Aquesta segona fase tindrà un cost 3,5 milions d’euros.
En ser un projecte 100% municipal, ja que es farà amb els diners dels quals ja disposa el propi consistori, no se subjugarà a l’interès d’una empresa privada, sinó que el lideratge de la gestió anirà a càrrec de l’Ajuntament. Així, es podríen establir descomptes, promocions, preus, tarifes o preus especials per a residents.
Pel que fa a la zona blava, que habitualment s’ha relacionat amb la construcció d’un nou aparcament, ara passarà a ser un contracte de serveis que sortirà a licitació el proper any com a contracte reservat per empreses del tercer sector amb finalitats socials i amb voluntat de renovar, modernitzar i posar al dia aquest servei.